Українські дороги: бути чи не бути інноваційним технологіям?

выставка Автотрасса

12-14 квітня 2017 року відбулася міжнародна виставка-форум дорожньо-будівельної галузі «Автотраса: Дороги. Мости. Тунелі». Захід слугував комунікаційною платформою з питань розвитку автодорожньої галузі і отримав офіційну підтримку Міністерства інфраструктури України і Державного агентства автомобільних доріг України. Програма в рамках виставки включала конференції, дискусійні панелі щодо вирішення злободенних економічних проблем, а також презентацію інноваційних розробок в галузі.

Елена Криворучко

«Сьогодні 95% автомобільних шляхів України перебувають у непридатному для експлуатації стані» – стверджує директор ДП «Укрдорінвест» Олена Криворучко. Головними причинами незадовільного стану доріг є системна нестача фінансування галузі, недотримання технічних норм і відсутність практики утримання доріг в умовах відносно несприятливого клімату.

Сценарій бюджетування

«Мінімальний рівень фінансування галузі, необхідний для її повного оновлення – 100 мільярдів гривень щорічно протягом 5 років», – повідомляє Олена Криворучко.

На сьогоднішній день ця планка є занадто високою для України. Державне агентство автомобільних доріг (Укравтодор) вирішило діяти за мінімальним планом на 2017 рік, який передбачає будівництво не більше 700 км доріг.

Новак

Деталізує інформацію про наявність грошових надходжень та їх розподілу на ремонтно-будівельні роботи у 2017 році голова Державного агентства автомобільних доріг України Славомир Новак – «На поточний і середній ремонт у нас є 5,3 мільярда гривень, з яких 2,8 – держбюджет і 2,5 – кредитні кошти. 1 млрд. призначений на погашення старих боргів і 1,3 млрд. від міжнародних фінансових організацій – на вдосконалення нашої техніки».

Проблема утримання дорожнього полотна

Крім того, за словами Олени Криворучко, питання ремонту доріг не може розглядатися без вирішення питання про їх утримання.

Михаил Ноняк «Ми не зможемо говорити про якісні дороги, поки по них рухаються перевантажені транспортні засоби. Для збереження доріг нам необхідні контрольні вагові комплекси. Їх поки є всього 34 на всю Україну, з яких функціонує 24. Запланована закупівля ще 71 рухомого габаритно-вагового комплексу», – повідомляє голова «Укртрансбезпеки» Михайло Ноняк.

Надалі планується вдосконалення системи вагового контролю, зокрема, впровадження автоматичних вагових комплексів і систем вагового контролю в портах.

Владимир Омелян

«Є домовленість з міжнародними фінансовими організаціями про те, що будівництво нових доріг має передбачати установку автоматичних вагових комплексів. Крім того, ми запроваджуємо ваговий контроль в портах», – заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.


Інноваційні технології на дорогах

Спеціалізована виставка окреслила поточний стан і основні тренди розвитку дорожньої галузі. Крім того, експоненти представили новітні розробки в області технічної бази й інтелектуальних транспортних систем.

Застосування інноваційних рішень сприяє зниженню витрат на ремонт та утримання доріг, а також вдосконаленню організації й регулювання дорожнього руху.

ЕКТА презентувала на виставці власні розробки в сфері магістрального освітлення й інноваційних технологій організації безпечного дорожнього руху. На стенді компанії можна було побачити серію LED світильників для освітлення вулиць і доріг. Великий діапазон потужностей і діаграм світлорозподілення світильників дозволяє вирішувати завдання освітлення будь-яких об'єктів дорожньої інфраструктури, в декілька разів скорочуючи вартість володіння системою освітлення в довгостроковій перспективі. В проектах світлодіодного освітлення від компанії ЕКТА, крім очевидних переваг LED-технологій, передбачений також механізм програмного управління яскравістю світильників і можливість глибокої інтеграції в систему управління освітленням виробництва компанії ЕКТА.

Cтенд ЕКТА

Також ЕКТА презентувала світлодіодний дорожній знак змінної інформації VMS 20C-08 власного виробництва. Знак змінної інформації – це ключовий елемент інтелектуальної системи управління дорожнім рухом, що дозволяє відображати різний контент і змінювати повідомлення в реальному часі в залежності від поточної ситуації на дорозі, інтенсивності транспортного потоку та кліматичних умов.

Світлодіодні VMS є оптимальним засобом візуалізації інформації для водіїв на дорозі. Дорожній знак 20C-08, максимально захищений від опадів, пилу, бруду і ультрафіолетового випромінювання, забезпечує безвідмовну роботу в режимі 24/7 в широкому діапазоні температур і погодних умов. Надійність світлодіодних дорожніх рішень ЕКТА підтверджується успішно виконаними проектами в Україні, Туркменістані і Росії.

Cветодиодный знак ЕКТА

Ремонт і будівництво доріг в Україні є першочерговим завданням реформування дорожньої галузі, що забезпечить комфорт і безпеку мешканцям країни. Крім того, модернізація всієї системи служить важелем економічного розвитку, сприяє появі нових маршрутів і раціональному використанню географічних ресурсів країни. Таким чином, необхідність імплементації інноваційних технологій і європейських практик дорожньої сфери сьогодні стає очевидною.

Стаття була написана у співавторстві з менеджером з продукту Максимом Масловим.